- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

آتش، جنگل های مرزی جمهوری آذربایجان در جوار پارس آباد را فرا گرفت+تصویر

عزیز جمالی دقایقی پیش به خبرنگار مغانه آنلاین گفت: بر اثر این آتش سوزی که ساعتی پیش رخ داده و همچنان ادامه دارد هزاران اصله انواع درختچه و درختان جنگلی خودرو و نیز بخش وسیعی از پوشش گیاهی در آن سوی ارس در مجاورت پارس آباد طعمه حریق شده است.
وی با بیان این که نیروهای آتش نشانی و مرزبانی جمهوری آذربایجان هیچ اقدامی برای اطفای حریق و یا جلوگیری از گسترش دامنه آن انجام نمی دهند گفت: ما در سال های اخیر بارها شاهد وقوع آتش سوزی در جنگل های مرزی آذربایجان بوده ایم.
وی با بیان اینکه احتمال سرایت آتش به جنگل های پارس آباد به لحاظ وجود رودخانه ارس به عنوان بزرگترین مانع طبیعی بسیار ضعیف است، گفت: با وجود این به دنبال وقع این حادثه ماموران اداره منابع طبیعی به همراه نیروهای آتش نشانی منطقه به محل اعزام شدند تا در صورت سرایت احتمالی آتش سوزی به این سوی مرز و جنگل های منطقه نسبت به اطفای حریق اقدام کنند.
وی با اشاره به مخاطرات زیست محیطی چنین حوادثی افزود: دود غلیظ ناشی از این اتفاق علاوه بر تخریب و تهدید محیط زیست و منابع طبیعی و بر هم زدن نظم اکوسیستم منطقه سبب آلودگی هوا در مناطق مرزی شده است.
وی با اشاره به این که جنگل های دو طرف رود ارس مامن و زیستگاه اصلی انواع پرندگان و جانواران وحشی از جمله گراز، خوک ، شغال و روباه است بیان کرد: این آتش سوزی موجب از بین رفتن و تخریب زیستگاه ها و تلف شدن شمار قابل توجهی از این حیوانات وحشی شده است.