امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 30th, 2015 11:30 | کد خبر : 13024 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

آبرسانی به قشلاقات استان اردبیل با جدیت ادامه دارد

مدیر کل امور عشایری استان اردبیل با تاکید بر تامین آب مناطق عشایری گفت: آبرسانی به قشلاقات و روستاهای عشایرنشین استان با جدیت و سرعت مناسب ادامه دارد.

به گزارش روز پنجشنبه مغانه، “قادر هنرمند”مدیرکل امور عشایری استان اردبیل در بازدید فرماندار شهرستان پارس آباد،بخشدار اصلاندوز و جمعی از مسئولان از پروژه مجتمع آبرسانی احمدلو و قشلاقات همجوار در اصلاندوز اظهار کرد: این طرح به منظور تامین و ذخیره آب شرب و بهداشتی و دام مورد نیاز ۱۸ قشلاق شهرستان پارس آباد و اصلاندوز اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح شامل احداث مخازن ذخیره،ایستگاههای پمپاژ و خطوط انتقال آب می باشد، افزود: این بخش از طرح که بخش اول ۹ قشلاق و قسمت ابتدایی طرح بوده و شامل احداث و تجهیز مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی،ایستگاه پمپاژآب،تاسیسات جانبی و خطوط آبرسانی حاج بایاندور و حاج آقاقلی است.

مدیرکل امور عشایری استان گفت:درحال حاضر آبرسانی به ۹ قشلاق بالادست به طول ۲۱/۵ کیلومتر شامل قشلاق های حاج آقاقلی،حاج بایاندور،حاج طالب،حاج غلام،ایری دره،آلاپاپاخ،احمدی و حاجی پنجالو در اولویت هستند.

هنرمند حجم مخازن ذخیره در افق طرح سال ۱۴۱۷ برای ۱۸ قشلاق ۲۲۵۰ متر مکعب عنوان کرد و افزود:اعتبار تخصیص یافته در سال گذشته برای اجرای این طرح حدود چهار میلیارد و ۳۰۶ میلیون ریال که مبلغ کل قرارداد هم حدود ۲۴ میلیارد و ۵۵۹ میلیون ریال است که امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

مهدی احمدی فرماندار شهرستان پارس آباد نیز پیشرفت فیزیکی طرح مجتمع آبرسانی احمدلو و قشلاقات همجوار را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حل مشکل کمبود آب آشامیدنی مناطق عشایری این شهرستان در اولویت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظرات