امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 27th, 2016 8:35 | کد خبر : 18209 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

اولین شماره «مغان امروز» منتشر شد+عکس

شماره نخست از دو هفته نامه اجتماعی ، فرهنگی “مغان امروز” بر پیشخوان روزنامه فروشی ها قرار گرفت.

به گزارش روز جمعه مغانه، “اعظم لطفی” صاحب امتیاز و مدیر مسئول این دوهفته نامه در نخستین یادداشت خود در این نشریه نوشت: خواسته و یا ناخواسته، شهرستان های مغان به رغم زیبایی ها، استعدادها، ظرفیت ها و قابلیت های بی بدیل و فراوانی که خداوند در این سرزمین به ودیعه نهاده است ، از مشکلات، بی مهری ها و نارسایی های زیادی رنج می برد.

وی همچنین می نویسد: باری ، امروز مغان بیش از هر زمان دیگر برای توسعه ، آبادانی و جبران عقب ماندگی ها و رسیدن به جایگاه واقعی و اصلی اش ، نیازمند توجه است، و در این راه می باید از همه ابزارهایی که دین و دانش در اختیارمان گذاشته است، بهره جوییم. یکی از اینها، وسایل ارتباط جمعی ، و از آن جمله مطبوعات و روزنامه ها است. دوهفته نامه ی اجتماعی، فرهنگی “مغان امروز “، با آگاهی به این وضعیت و ضرورت ها ، انتشار می یابد.

وی در ادامه می نویسد: نام “مغان امروز” را برگزیده ایم، از آنکه احساس می کنیم امروز “مغان” همه ی ما را، همه ی مغانی های عزیز و پاک نهاد و مسئولان دلسوز را فرا می خواند؛ و انتشار “مغان امروز ” پاسخی است بدین فراخوان.

مدیر مسئول مغان امروز اضافه کرد: به سهم خود همه ی توش و توان و تلاش خود را برای اطلاع رسانی فعالیت ها و خدمات بی شائبه ی مسئولان زحمتکش و خدمتگزار و شناساندن و معرفی توانمندی ها و پتانسیل های دشت زرخیز مغان و نیز انعکاس مطالبات و انتظارات به حق مردم به کار خواهیم گرفت. از آزادی های قانونی حرفه ی خویش ، به کمال و به اصرار، سود خواهیم برد و رسالت ها و مسئولیت های خطیر و سترگ خود را لحظه ای فراموش نخواهیم کرد.

او نوشت: از فرصت گران بهایی که خداوند برای قلم زدن در دو هفته نامه ی “مغان امروز” به ما عطا کرده است، شادمانیم و امیدواریم پروردگاری که بر قلم صنعش هیچ خطایی نرفته است ، قلم ناتوان ما را از سهو و لغزش های سهمگین ایمن دارد.

وی در ادامه می نویسد: دو هفته نامه ی “مغان امروز”، که هم اکنون نخستین شماره ی آن را پیش رو دارید، نشریه ای است وفادار به آرمان های متعالی نظام و انقلاب اسلامی ؛ چرا که ملت فهیم ایران در راه رسیدن و دستیابی به این آرمان ها و صیانت و پاسداری از نظام و انقلاب و دستاوردهای آن ، هزینه های سنگینی پرداخته است.

صاحب امتیاز این نشریه در ادامه صراحتاً اذعان کرده است که “مغان امروز “، تریبون و وامدار و وابسته به حزب ، جناح ، جریان و گروه سیاسی نیست و این نشریه به معنای واقعی کلمه، مستقل است و این استقلال را به هیچ بهاء و متاعی نخواهد فروخت.

او همچنین می نویسد: ما ضمن دفاع از گردش آزاد اطلاعات و اخبار، تفسیر و انتقاد سازنده، احترام به اصول ، شعائر و آموزه های دینی ، عفت عمومی ، آداب و سنن قوم ها و طوایف مختلف، توجه به واقعیت های عینی را در انعکاس اخبار و رخدادهای جامعه ، هیچ وقت به باد فراموشی نخواهیم سپرد. ما به آداب، اخلاق حرفه ای و اصول شرافت حرفه ای اعتقاد راسخ داریم و بر اساس قانون مطبوعات و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، مراعات حریم های خصوصی اشخاص حقیقی و حقوقی و فعالیت در چارچوب قوانین را وظیفه ی خود می دانیم و در همه حال به آن پایبند خواهیم بود.

در بخش دیگر این یادداشت آمده است: هم اینک که در شروع راهیم، چشم به راهیم که همراهانی در این مسیر ارزشمند همراهمان شوند تا با اتکاء بر همت والایشان، سختی ها و دشواری های احتمالی فرارو به لذت حضور در کنار هم مبدل شود.

مدیر مسئول مغان امروز در پایان می نویسد: در نقطه ی آغازین این راه طولانی از آحاد مختلف و خلاصه همه ی آنهایی که قلبشان به عشق مردم این خطه می تپد، می خواهیم “مغان امروز” را از آن خود بدانند و در طی این طریق یاریگرش باشند.

در شماره نخست مغان امروز که با تیتر اصلی “شبکه های اجتماعی، تبعات ناخوشایندی به دنبال دارند” و در ۸صفحه منتشر شده است، همچنین به موضوعاتی چون طرح های و پروژه های شهرداری های اردبیل و پارس آباد، اخبار و رویدادهای شهرستان های مختلف استان،  رشد جمعیت در استان، نوسازی تجهیزات تلفن همراه در ۴شهرستان، کشفیات مواد مخدر و سرمایه گذاری و اجرای طرح های اقصتادی پرداخته شده است.

photo_2016-05-27_13-00-51

 

اخبار مرتبط

نظرات